0

Terveelliset rasvat - 10 rasvaista elintarviketta, jotka ovat terveellisiä!

translation missing: fi.blogs.article.author_on_date_html

Rasvojen haitallisuudesta on keskusteltu vuosikausien ajan. Korkean kolesterolin vaarallisuudesta ja rasvapitoisten ruokien epäterveellisyydestä voidaan lukea joka viikko lehdistä. 

On jo korkea aika purkaa rasvoihin liittyviä myyttejä. 

Useat tutkimukset nimittäin osoittavat, että rasvat ovat terveellisempiä kuin aiemmin on luultu.  

Keho itse asiassa hyötyy monista rasvapitoisista elintarvikkeista. Seuraavassa esittelemme 10 tuotetta, joita keho rakastaa korkeasta rasvapitoisuudesta huolimatta!  

1) Avokado

Avokado on monella tapaa erityislaatuinen hedelmä. Useimmat hedelmät koostuvat nimittäin lähes täysin hiilihydraateista. Avokado on sen sijaan hyvin rasvainen. Lisäksi se on erinomainen kaliumin lähde.

Monet tutkimukset osoittavat, että avokadolla on positiivinen vaikutus kolesteroliarvoihin. 

2) Juusto

Juusto on erittäin ravitsevaa, vaikka monet vanhat artikkelit väittävät päinvastaista.  

Juustossa on paljon kalsiumia, b12-vitamiinia, seleeniä ja monia muita terveellisiä ravintoaineita.  

Niiden lisäksi juustossa on myös erittäin paljon proteiinia, sillä se on valmistettu maidosta.  

Juustossa on myös rasvoja, jotka monien tutkimusten vähentävät tyypin 2 diabeteksen riskiä. 

3) Tumma suklaa 

Paitsi terveellistä, tumma suklaa on myös äärettömän herkullista. 

Tummassa suklaassa on jopa 50-60% rasvaa.  

Suklaassa on lisäksi paljon rautaa, magnesiumia ja kuparia sekä paljon antioksidantteja, jopa enemmän kuin mustikassa.  

4) Kananmuna 

Kananmunan terveellisyydestä on kiistelty laajasti viimeisten 30 vuoden ajan. Kananmunaa on pitkään pidetty epäterveellisenä sen suuresta rasvapitoisuudesta johtuen.  

Mutta uusimmat tutkimukset  osoittavat, että kananmunan sisältämillä rasvoilla ei itse asiassa ole mitään vaikutusta kehoon kerääntyvään rasvaan. 

Kananmuna on siis yksi terveellisimmistä ruoka-aineista ja se sisältää suuren määrän vitamiineja ja mineraaleja. 

Koska kananmunan on myös täynnä proteiinia ja rasvaa, se on hyväksi myös verensokerille ja pitää nälän loitolla pitkään.  

5) Kala 

Kalan terveellisyys on nykyisin melko yleisessä tiedossa.  

Kala sisältää suuren määrän terveellisiä omega 3 -rasvahappoja sekä paljon proteiinia.

Tutkimukset osoittavat, että kalaa syövät ihmiset ovat keskivertoa terveempiä.  

6) Pähkinät 

Pähkinät ovat äärimmäisen terveellisiä.  

Niissä on paljon proteiinia, rasvaa ja kuituja. Pähkinät sisältävät myös paljon E-vitamiinia ja magnesiumia. 

Mantelit ja saksanpähkinät ovat pähkinöistä terveellisimpiä. 

7) Chia-siemenet

Monet eivät ole tietoisia chia-siementen suuresta rasvapitoisuudesta. Siemenissä on kuitujen lisäksi yllättävän rasvaa. 

Chia-siemenet ovat fantastinen kasviperäisen rasvan lähde, ja kaloreissa mitattuna niiden rasvapitoisuus on jopa 60%.

Chia-siementen on osoitettu olevan yhteydessä alhaiseen verenpaineeseen. 

8) Oliiviöljy 

Her er endnu en ting, som mange også er enige om er sundt. Olivenolie. 

Det indeholder en masse vitamin E & K, og en frygteligt masse antioxidanter der er gode for din krop. 

Olivenolie er faktisk blevet kaldt en af de største bekæmpere af inflammatoriske tilstande i kroppen, hvilket vil sige at olivenolie holder din krop kampdygtig mod bakterier og lign. 

9) Kookospähkinä 

Kookospähkinä on yksi rasvaisimmista ruoka-aineista. Sen rasvapitoisuus on jopa yli 90%.  

Ja itse asiassa on todistettu, että eniten kookospähkinää nauttivilla ihmisillä on pienin riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin. 

Kookospähkinän sisältämät rasvat ovat erittäin terveellisiä, sillä ne koostuvat pääasiassa rasvahapoista, jotka kulkeutuvat suoraan maksaan, joka pilkkoo ne tehokkaasti energiaksi. 

Kookoksen sisältämät rasvat kiihdyttävät aineenvaihduntaa ja hillitsevät ruokahalua.

10) Rasvapitoinen jogurtti

Oike rasvapitoinen jogurtti on erittäin ravitsevaa.

Se sisältää täsmälleen samat ravintoaineet kuin muut rasvapitoiset meijerituotteet.  

Jogurtti sisältää myös monia probioottisia bakteereja, joilla on suuri vaikutus terveyteen. 

Lisäksi jogurtti tehostaa ruuansulatusta.  

Monet nykyisin myytävistä jogurteista sisältävät paljon sokeria ja vain vähän rasvaa, joten lue huolellisesti tuoteselosteet ennen tuotteiden ostamista.  

Jaa tämä artikkeli, jos pidit sitä hyödyllisenä tai mielenkiintoisena.  


translation missing: fi.blogs.article.share_this_post



translation missing: fi.blogs.article.newer_post →

Tässä on mitä asiakkaat tykkää

20/02/17

Yllättyvän hyvän näköinen ja mukava ote.

Kettlebell 28 kg - Nordic Strength ®

Kahvakuula 28 kg - Nordic Strength ®

En ollut odottanut että näin ”halpa” kahvakuula oli niin massiivinen. Ihan varmasti hinnan arvollinen! Biörn A.

06/03/17

Huumaava Hulavanne

Hulavanne 1,5 kg

Hulavanne 1,5 kg

Luki että vannes oli vihreä, mutta sain vaaleanpunaisen/harmaan. Ei haittaa mitään. Toimii täydellisesti. Edullinen! Anna S.

20/02/17

Rakastan tätä painosettiä. Ylitti

Bodypump setti PRO - 20kg

Bodypump setti PRO - 20kg

Rakastan tätä paino settiä. Ylitti odotukseni! Suzanna B.


365 päivän palautusoikeus & hintataku